Profile index

20-10-2019 14:09:08


Info
Båden
F 40 klassen
Film 2005
Film fra Ungarn
Film med wakeboard


Kapsejlads
Aften kapsejlads
Als Rundt
Bogø Rundt
Bornholm Rundt
Brandsø Rundt
Classic Fyn Ryndt
Danmark Rundt
De 3 broer
Endelave Rundt
Fyn Cup/Fyn rundt
Fælles Sejlads
Fænø Rundt
Færder’n RACE
Gotland Rundt
HSH Cup
Jameson Cup
Njord
Sjælland rundt
Stjerne Sejlads
Sydfjords Stævne


Søg: 

...en Formula 40 kat
Hvis du går med et ønske om at sejle på en katamaran i denne kategori, se så her...

...en Formula 40 kat

At sejle......
Der sejles dobbelt så hurtigt som den hurtigste kølbåd, og det er ik’ så ringe. Men så siges det også at det ikke er farten der betyder noget, det er sejlturen der tæller. Ja Ja det er det også, men skal vi sige en tur på 4-5 timer - der er udvalget af destinationer mere end fordoblet pga. hastigheden. Det giver en mere afvekslende tur + ikke at forglemme Fart = Spænding…

En kølbåd er ”hyggelig” at sejle den sejler og sejler og krænger-går i stå og… Vi sejler og har ekstrem acceleration, balancere på et skrog og accelerere igen og aderalinen suser gennem kroppen…

Der er ingen tvivl om at det er en fartmaskine, forbundet med en enorm sejlglæde . Der er sejlet kapsejlads i hele Danmark fra 2004-06, og med tidligere ejere har båden sejlet i Caribien og New Zealand.
Jeg tør godt sige, at lige meget hvor båden har vist sig har den drejet hoveder, pga. dens attitude og præstationer.

Vi (min kone, vores datter & mig selv) har sejlet sommer ferie, i det danske farvand, Sønderborg, Ærøskøbing, Svendborg, Dyrborg, Kerteminde, Juelsminde… og ja der er plads til os alle vegne, og det er IKKE noget problem at finde en havneplads, og prisen for en overnatning er den samme som andre 40” både.

At sejle......

At eje...
Lidt forhistorie: Jeg købte båden i Caribien i sommeren 2003, efter 150 mails, flere udenbys telefon samtaler, surveys (tilstandsreport) og rejser. Jeg købte båden, som var i god stand efter ”ikke danske øjne”. 475.000 ddk. senere er den nu i god stand med ”danske øjne”.
Alt skulle skiftes, renoveres, modificeres. Men båden og dens konstruktion havde den store egenskab, at den bliver ved med at holde. Mange både i klassen Formula 40 er splittet ad, idet mange blev lavet for spinkle og kunne ikke holde, hvor denne båd har en meget stabil konstruktion.
Det leder mig til bådens nutidige tilstand, som svarere overens med en 2 år gammel båd. ”you get what you see”

Det rent praktiske med bådpladser, drift omkostninger… er let overskueligt. Prøv at tage kontakt til havne mesteren og forklar ham dit båd valg og som regel havne mestrene meget behjælpsomme og finder på en eller anden måde en løsning. Husk at vi stikker meget lidt, så man kan få plads hvor kølbåde slet ikke kan komme ind.

At eje...

At finansiere...
Nye blokke koster da lidt, og sejl koster mere osv. MEN har du overvejet et sponsorat, ingen store forpligtelser, men et beløb årligt der svarere overens med udgifterne, hvor du fungerer som reklame søjle for enten et eller flere firmaer. Det kan ende ud med at du og dine venner sejler på 1. klasse uden at belaste privat budgettet væsentligt.

At finansiere...

Alle billeder er af min Formula 40 med forskellige ejere/sponsorer.


[ Tilbage | Print | Send til en ven ] Opdateret: 11-04-2008 13:55

Nyhedsbrev








Links
Vejret i Kolding
Dansk Flerskrogs Forening.
Stars And Stripes
Extreme 40 Skærbæk
Columbus Marine
Halsey Lidgard
Minbaad.dk
Dansk Sejlunion
Baadmagasinet


Formula40.dk • Odensevej 8 • 6000 Kolding • Tlf. +4521423702 • E-mail: owner@formula40.dk